Searching for ARt

Fleur van Hout

Ik heb mij gefocust hoe ik de deur het belangrijkste element kan maken voor mijn ontwerp. Om het totaalconcept visueel duidelijk te maken heb ik gekozen om dit te laten zien in een storyboard. 

Hier moet de sociale interactie zichtbaar worden en de betekenis van de deur. Tilburgse kunstenaars kunnen in de hints die worden gegeven hun werk deels tentoonstellen. Dit is een eerste kennismaking met de kunstenaars. Daarnaast zorgt het 'samen op zoek gaan naar hints voor de schatkamer' voor sociale interactie tussen gebruikers. 

Dit samen zorgt voor het 'rond' maken van het concept.

Relevantie. Sociale verbondenheid. Door kunstenaars nieuwsgierig te maken om exclusieve content te zien, wil je met elkaar kunnen delen. Tevens kun je het werk van Vincent van Gogh pas zien als je twee hints tegelijkertijd ontgrendeld. Samen met deze drempel probeer ik dus voor sociale verbondenheid te zorgen. 

Trends. Met gebruik van location based apps, zoals Whatsapp en om de augmented reality (AR) uit te werken met Adobe Aero kon ik verschillende trends samenpakken. Namelijk digital craft en location based. 

Benadering. De zoektocht naar het werk van Vincent van Gogh moet gezien worden als ervaring. Dus via de 'experience' design benadering. 

Contact Fleur van Hout Website LinkedIn