The Restyle Box
Tischa Jungerius
Hoe kan ik iets ontwerpen dat mensen inspireert om op een laagdrempelige manier duurzamer om te gaan met hun kleding?
Kleding wordt steeds vaker als wegwerpproduct behandeld. De gemiddelde Nederlander koopt elk jaar 50 nieuwe kledingstukken. Vooral bij de doelgroep van jonge vrouwen tussen de 16 en 25 jaar hangen veel kledingstukken in de kast die al langer dan een jaar niet gedragen zijn.
De ontwerpoplossing
The Restyle Box is een seizoensgebonden subscription box-concept waarmee je zelf je steentje bij kunt dragen aan duurzame mode. Met drie unieke boxen in verschillende stijlen - The Sweet One, The Bold One en The Classy One - kunnen abonnees de kleding die achterin hun kast ligt op een leuke, creatieve en laagdrempelige manier upcyclen.
In elke box zitten verschillende materialen en accessoires die passen bij de specifieke stijl en makkelijk toe te passen zijn op allerlei soorten kledingstukken. Ook zit er een (digitale) guide in met o.a. tips, inspiratie en challenges om het meeste uit de box te halen. Elk seizoen wordt de box vernieuwd met een focus op de kleding die past bij dat seizoen.
The Restyle Box combineert duurzaamheid met persoonlijke expressie, waardoor gebruikers de kleding die ze niet meer dragen een tweede leven kunnen geven en zelf kunnen bijdragen aan een circulaire mode-industrie.