Dynamische Branding

Maartje van Grinsven

Om Festival Cement bekender te maken onder de Bosschenaren ben ik mij gaan focussen op de identiteit van ’s-Hertogenbosch. Hoe bereik ik de Bosschenaren op een laagdrempelige manier en hoe nemen zij deel aan de patronen van de branding van Festival Cement? Hieruit is mijn Cement kast ontstaan. Bosschenaren geven hier antwoord op en ontvangen een Cement sleutelhanger. Met deze input kleurt Festival Cement elk jaar hun nieuwe patroon!

Hoe herken je dat een ontwerp door jou gemaakt is? 

Is het een ontwerp met niet al te veel poespas? Dan kan die van mij zijn! Ik houd van strak ontwerp en die voor iedereen duidelijk is. 


Welk project, tijdens je opleiding, heb je het meest van geleerd?    

Het project waar ik het meeste van heb geleerd is het project waarbij wij een app en een pop up store mochten maken. Mijn project ging over een kledinglijn die gemaakt is voor lange vrouwen, een onderwerp dat mij aanspreekt. Het leren hoe UX-design werkt is voor mij een belangrijk onderdeel geweest van mijn opleiding. Dit stond centraal tijdens mijn stage en hier ben ik nog steeds vaak mee bezig. 


Waarom heb je gekozen voor de opleiding CMD en is dat tijdens de opleiding veranderd?    

Mijn keuze voor CMD is ontstaan o.a. door de layouts van magazines. Hoe doen zij dat toch? Nog steeds vind ik dit indrukwekkend maar wel minder spannend. Door alle verschillende aspecten die wij hebben geleerd bij CMD zijn er veel meer opties bij gekomen dan alleen dat magazine wat ik toch zo interessant vond. 


Waar verwacht/hoop je over 5 jaar te werken?    

Over 5 jaar hoop ik bij een ontwerpbureau te werken maar het liefst een paar maanden per jaar remote. Deze wens is ontstaan tijdens mijn minor in Lissabon, hierdoor wil ik nog veel meer plekken van de wereld zien en het liefst niet voor maar een weekje. Na deze vijf jaar zou ik graag voor mezelf aan de slag gaan :)

Contact Maartje van Grinsven Website LinkedIn Instagram Mail