Ik eet een WEEK lang alleen maar AFVAL!
Job de Munnik
Mijn project ging over voedselverspilling. Ik wilde met mijn project ervoor zorgen dat er meer bewustwording werd gecreëerd omtrent voedselverspilling en mensen inspireren zuinig om te gaan met hun eten. Hierbij lag de focus op jongeren in een eenpersoonswoning (studenten op kamers bijv.).
In deze video neem ik de kijker mee in een week waarin ik zelf aan de slag ga met voedselverspilling. Ik geef mijzelf deze week de uitdaging om elke avond een maaltijd te koken van enkel producten uit een verspillingsbak van de supermarkt, plus etensrestjes die ik in huis heb liggen. Elke dag maak ik een andere maaltijd en neem ik de kijker mee hoe ik deze uitdaging ervaar.
Aan het eind van de week evalueer ik hoe de uitdaging ging, wat er goed ging en wat minderen én daag ik de mensen uit om ook een keer in de verspillingsbakken te kijken.
Deze video is een combinatie van informatief en entertainment. Doordat ik een onserieuze en positieve insteek heb op dit probleem, hoop ik dat mensen ook positief naar het probleem zullen kijken. Hiermee maak ik het niet te zwaar en zorg ik voor een luchtige aanpak, waarmee ik mensen hoop te inspireren.
Het is een video die gericht is op jongeren, dus er komen veel memes in voor en het tempo ligt lekker hoog. Zo kijk je de video gemakkelijk weg, terwijl je lachend informatie op je neemt.
Veel kijkplezier!