IKEAVERSE

Romy Kastelijns

Nora Moggre

Sanne van Asten

Kris Nijholt

Bram Willemsen

Opdrachtgever: GroupM
Creëer een future concept voor een IKEA campagne.

Door platformen als Instagram, Tiktok, en Spotify kunnen we onze creativiteit kwijt en zijn we in staat om van alles te bereiken. Zo zijn we ineens artiesten met een hit op Spotify, taxichauffeur voor Uber, of zelfs hoteleigenaars op Airbnb. Deze trend zet door door de komst van een nieuw tijdperk, namelijk die van Web3 en NFT’s waarin we digitaal zeggenschap kunnen kopen om inspraak te hebben op een bepaald merk, of digitale werelden vormen. Trendwatchers noemen ‘m ook wel: 'The age of the amateur'. 

IKEA helpt met democratisch design al jaren de ‘amateurs’ hun passie de wereld in te brengen, door goede woonproducten voor iedereen beschikbaar te maken. Van keukengerei voor de amateur-chef tot tekenspullen voor de toekomstige Picasso’s. 

Om in te spelen op deze trend brengen we IKEA naar een virtuele wereld waar gebruikers de toekomst van IKEA kunnen co-creëren: de IKEAVERSE

Hier kunnen gebruikers zich uitleven door andere gebruikers te ontmoeten, workshops te volgen, mee te doen aan wedstrijden en hun eigen meubels en virtuele ruimtes te ontwerpen in de Creators corner. 

Met een eenvoudige tool kunnen gebruikers 3D objecten en meubels maken, d
oordat alles digitaal is, ben je niet gebonden aan grenzen van fysieke materialen waardoor gebruikers helemaal vrij iets kunnen creërenDeze objecten kunnen worden gebruikt in de virtuele ruimtes van IKEAVERSE, tot leven worden gebracht in mini games, en worden genomineerd in creators wedstrijden. Deze wedstrijden bieden gebruikers de kans om de toekomst van IKEA te co-creëren, met als resultaat een fysieke meubellijn geïnspireerd door de winnende creaties uit IKEAVERSE, die beschikbaar zal zijn in IKEA-winkels.