IKEAxMEET - Ontmoet jouw toekomstige ik

Joost Cornelissen

Charlotte van de Laak

Jelle Spoek

Jill van Oene

Saartje van der Markt

Een campagne van de toekomst die gebruikt maakt van artificial intelligence. Dat was de opdracht waar we dit blok als team voor IKEA in opdracht van GroupM aan gewerkt hebben.

Op dit moment is volgens het CBS 1 op de 3 van de 75-plussers eenzaam. In 2030 wordt verwacht dat dit er nog veel meer zullen zijn, omdat dan een kwart van alle huishoudens in Nederland alleen woont. Deze eenpersoonshuishoudens bestaan dan voornamelijk uit 65-plussers.

IKEAxMEET brengt jong en oud samen. Door jongere mensen met geavanceerde A.I. te matchen met ouderen die op hen lijken, op basis van uiterlijk, dezelfde loopbaan, doelen of dromen én gezamenlijke interesses en levenswijzen, ontmoeten ze hun "toekomstige zelf". Dit leidt tot een inspirerend gesprek waaruit diepere connecties uit ontstaan.

IKEAxMEET. Ontmoet jouw toekomstige ik.

Samen tegen eenzaamheid.


Dit project is gemaakt door Jelle Spoek, Charlotte van de Laak, Jill van Oene, Saartje van der Markt en Joost Cornelissen.