Mylez Brand Design

Remco van Zetten

Mylez is een nieuw merk dat golftassen op de markt gaat brengen. Aan mij de vraag om voor dit merk een Brand Identity te ontwerpen die de gebruiker de USP's van dit merk laat ervaren. 

Om een constant merk te bouwen is als eerste een Brand Strategy Document opgesteld. Hierin zijn zaken als de kernwaarden en archetypes van het merk vastgelegd. 

Hierna was het tijd om de visuele identiteit voor Mylez te ontwikkelen. Het resultaat hiervan is een stylescape (verzameling van foto's, kleuren, fonts en andere grafische elementen) dat als uitgangspunt kan worden gebruikt bij het ontwerpen van alle grafische middelen voor het merk Mylez. Dit stylescape sluit aan bij wat er in het Stategy Document is vastgelegd. 

Ten slotte zijn er middelen ontworpen die de gebruiker de USP modulariteit van de golftassen van Mylez laten ervaren. Om het patroon dat terugkomt in de visuele identiteit van Mylez te maken is een tool ontwikkelt. Daarnaast is er een prototype ontwikkelt van een AR website die de gebruikers de mogelijkheid geeft om de tas in 3D te kunnen bekijken en de gewenste tasindeling laat ontdekken.

Hoe herken je dat een ontwerp door jou gemaakt is? 

Ik begin een project graag met schetsen. Hierdoor ontstaan ideeën en toevalligheden die het resultaat uniek maken. Vervolgens worden deze schetsen uitgewerkt. Mijn ontwerpen kenmerken zich door een strakke, haast perfectionistische uitwerking. Ik probeer, afhankelijk van het middel en het doel, minimalistisch te ontwerpen met grote, neutrale vlakken. Vaak zijn deze vlakken off-white, grijs of off-black. 


Van welk project tijdens je opleiding heb je het meest geleerd? 

Eén van de opdrachten waar ik het meest van heb geleerd is het project Coloured Molecules. Het resultaat van dit project was een boekje met 'recepten' voor biomaterialen. Naast dat ik tijdens dit project veel heb geleerd over biomaterialen, leerde ik ook veel van het ontwerpen van het boekje. We kregen namelijk de mogelijkheid om binnen onze groep de taken te verdelen, zodat iedereen deed waar hij/zij goed in is. Dit leverde een mooi eindresultaat op en we konden van elkaars expertise leren. In dit project heb ik de vormgeving van het boekje op me genomen. 


Waarom heb je gekozen voor de opleiding CMD en is dat tijdens de opleiding veranderd? 

Ik was op zoek naar een opleiding in grafisch design. Wat mij aantrok aan CMD was de combinatie van design en techniek. Tijdens de opleiding werd mijn interesse voor coderen en programmeren steeds verder gewekt. 


Waar verwacht/hoop je over 5 jaar te werken? 

Ik zou graag werk krijgen bij een brand design bureau als grafisch ontwerper. De afwisseling van het werken voor diverse merken trekt mij hierbij aan. Het lijkt me gaaf om hier naast grafisch ontwerpwerk, generatieve tools voor elementen in visuele identiteiten te ontwikkelen. Op deze manier kan ik creativiteit combineren met programmeren.

Contact Remco van Zetten Website LinkedIn Mail