Vriendenboekje: Armoede bij Kinderen in Basisonderwijs
Kaylee de Jong
Sanne Werther
Jordy Althuizen
Voor de opdracht Open Call Media Architecture Biënnale hebben wij voor het thema Restorative Cities gekozen waarbij we aan de slag gegaan zijn met armoede bij kinderen in het basisonderwijs doormiddel van een Vriendenboekje en een Installatie (die apart ingeleverd worden).
Voor blok 11 van de Verdieping hebben mijn groepje F2 en ik het Vriendenboekje gemaakt.
We wilden hiermee polarisatie verminderen en daarmee de steden herstellen. Hoe dat dan kan met een vriendenboekje? Nou, dit is niet zo maar een vriendenboekje. Dit vriendenboekje maakt de verschillen tussen arme en rijke kinderen op het basisonderwijs op speelse en kinderlijke manier duidelijk. Het wordt niet in het gezicht gegooid van de kinderen met heftige en intense beelden/vragen, maar door de verschillen in antwoorden zal dat contrast van arm en rijk goed te zien zijn.