Winkel Woede
Hein Engelbart
Supermarktmedewerkers krijgen meer dan twee keer zo veel te maken met geweld op de werkvloer dan medewerkers van andere sectoren. Leeftijd speelt hier ook een grote rol bij, want hoe jonger je bent hoe groter de kans is dat jij slachtoffer kan worden. Is dit oké? Nee! Winkel Woede zet zich in tegen dit probleem.
Doormiddel van het creëren van een sociale beweging is het doel om handtekeningen te verzamelen voor een petitie die als doel heeft het probleem meer onder ogen te brengen in de politiek. Hoe ziet deze beweging er uit? In een vorm van een aantal promotiemiddelen zoals kleding, stickers en posters die zich langzaam in het straatbeeld vermengen om het merk meer onder ogen te brengen. Ook zet Winkel Woede zich online in via verschillende social media kanalen zoals TikTok om op deze manier meer activisten te kunnen werven.
Het probleem leeft heel erg en maakt veel los bij jongeren. Ze zijn het meest slachtoffer van gewelddadige klanten en zijn bereid om in opstand te komen. Zij staan al klaar om actie te voeren, jij ook?