+ + + + +
Afstuderen
Lieve social media
Ben jij nog verliefd of maak jij het uit?
2023 - 2024
365 Dagen Dienjaar in 360 Graden
Ervaar een Dienjaar met informatie speciaal voor jou!
2023 - 2024
Resonance of Particles
De Nederlandse luchtkwaliteit ervaren.
2023 - 2024
Snake Oil
Een tabaksmarketing strategie game met AI object detectie en hologram.
2023 - 2024
Het Sprookje van Helmond
Het verbeteren van het imago van Helmond
2023 - 2024
Asiel der organismen
Wat als de mensheid ruimte blijft innemen op aarde ten kosten van andere levensvormen maar verstrikt raakt in haar eigen regelgeving.
2023 - 2024
Beholders Documentary Dialogues
Hoe zorg ik ervoor dat mensen na het zien van een documentaire, hun blik verruimen door met elkaar het gesprek aan te gaan?
2023 - 2024
Daar zit een luchtje aan
Een kritisch project die middels de verkoop van flesjes 'schone lucht' parfum aandacht wil vragen voor het probleem luchtvervuiling.
2023 - 2024
Power ON
Hoe duurzaam is een menselijke regering ten tijde van technologische vooruitgang? Zijn precisie en consistentie, eigenschappen van algoritmen, niet precies wat ons huidige kabinet nodig heeft? Kunnen slimme systemen een oplossing bieden voor het groeiende politiek wantrouwen?
2022 - 2023
Power ON
Stap in een wereld van nauwkeurig en competent leider-schap en ontdek een Nederland dat de potentie van algoritmen als politieke leiders omarmd heeft.
2022 - 2023
Untitled.
Een poëtisch, illustratief verhaal over de zoektocht van adoptie.
2019 - 2020
Not Just Stuff
Speculatief ontwerpproject dat heroverweegt hoe we consumeren.
2023 - 2024
Hoor de stilte in ons
Spreken we wel dezelfde taal als het om eenzaamheid gaat
2021 - 2022
De Vijfde Wand
Het creëren en ten uitvoer brengen van een geëngageerde theaterbeleving die gebruik maakt van interactieve media.
2018 - 2019
Over zin, zien en gezien worden
De handgemaakte verhalenmand biedt bewoners van Vitalis handvaten voor een betekenisvol gesprek met elkaar.
2022 - 2023
Het Zwerfafval Kwadrant
Een installatie van experimenten over het zwerfafvalprobleem.
2020 - 2021
Designing to reconnect to the natural world
Een geschreven manifest, verwerkt in een interactieve installatie, over de rol en het aandeel van designers in het includeren van natuur(lijkheid).
2021 - 2022
3D Design for AR wearables
Momenteel is er een sterke groei in het gebruik van augmented reality (AR) en wearable devices (smart watches, smart glasses, etc.).
2018 - 2019
Steentje bijdragen
Een zware installatie over verantwoordelijkheid rondom het (zwerf)afvalprobleem.
2020 - 2021
De relatie tussen mens, cobot en product
De opkomst van cobots met spiegelneuronen in de lasindustrie.
2022 - 2023
"Sustainable etalage"
Textielafval als circulair materiaal voor etalage-inrichtingen
2022 - 2023
CYPHER - Be your own self
Wat als een kunstmatige intelligentie in staat is om nauwkeurig te bepalen wie we zijn en onze lichamelijke verschijning kan aanpassen op basis van een zelfbeeldanalyse?
2018 - 2019
Gamification voor jeugddeliquenten
Hoe kunnen we kennis, houding en gedrag van jeugddelinquenten beïnvloeden door gamification en technologie te combineren om hen op deze manier intensiever te betrekken bij hun behandelprogramma?
2018 - 2019
Onzichtbare vrouwen
Wat zijn de dodelijke gevolgen van vrouwenhaat? Een ode aan alle vrouwen die we zijn verloren of slachtoffer zijn geweest van gender-based geweld.
2021 - 2022
Breeze Virtual Experience
De speciaalbiermarkt is aan het verzadigen, daarom is het belangrijk voor Beerze om zich te onderscheiden van zijn concurrenten.
2018 - 2019
Website van Underrated
Met duurzame kleding en de focus op samenwerkingen met lokale milieuprojecten in Nederland, zetten wij samen (met de klant, de jonge generatie) belangrijke stappen.
2019 - 2020
De zeven zonden van Brabant
Een speculatief sociaal experiment dat mensen aan het denken zet over genuanceerde trends binnen technologie in onze maatschappij, die nu relevant zijn, maar waar we niet bij stilstaan.
2019 - 2020
Home Saver
De Escape Box die jou op een speelse manier leert over jouw individuele impact op de veranderingen in het klimaat.
2019 - 2020
Branding van Underrated
Onze jonge generatie kan het verschil maken. Met duurzame kleding en de focus op de samenwerkingen met milieuprojecten in Nederland, zetten wij belangrijke stappen.
2019 - 2020
canTEEN
Gezond eten interessanter gemaakt met ontwerp voor leerlingen, door leerlingen
2020 - 2021
Emissions made visible
Onzichtbare emissies zichtbaar gemaakt door middel van datavisualisatie. Autobanden brengen een enorme hoeveelheid rubber microplastics in het milieu door planned obsolescence.
2023 - 2024
(Fijn-)Stof tot Nadenken
Stof tot Nadenken is een digitale tool waarmee jij je dagelijkse ademhalingsquotum kunt berekenen.
2023 - 2024
DESIGN BY WASTE
Ontwerpen voor een toekomst
2022 - 2023
LISA TALKS BRANDING
Reclamebureaus en merken hebben ontzettend veel macht in handen. Via verschillende media-uitingen kunnen zij bijdragen aan het versterken of ontkrachten van beeldvormingen
2021 - 2022
Mijn Bureau
Een plek om deel te nemen aan mijn onderzoek en ervaring over digitale toegankelijkheid.
2021 - 2022
Terug naar Toen
Een metaforisch, illustratief verhaal over de reis naar omarming van je kwetsbaarheid
2021 - 2022
Viewmaster IV
De Viewmaster IV geeft de gebruiker meer informatie over de Geneefse Conventies en de regels die hierin staan met betrekking tot oorlogsimmigranten.
2020 - 2021
canTEEN
Gezond eten interessanter gemaakt met ontwerp voor leerlingen, door leerlingen.
2020 - 2021
HugHoodie
Een coronaproof kledingstuk die je over je kleren heen draagt om dierbare een knuffel te kunnen geven.
2019 - 2020
BlindEet
Een horeca interactie concept in tijden van corona.
2019 - 2020
Gaia swimwear
Een sustainable swimwear label gemaakt van gerecyclede visnetten en gekleurd met natuurlijk zeewier.
2021 - 2022
Het IJzeren Gordijn
Een Muzikaal Interventie Instituut
2022 - 2023
Keep Rollin'
Spelenderwijs inzicht krijgen in je werkdag. Keep Rollin' laat zien hoe je spel kan inzetten als professionele tool.
2019 - 2020
Keep Rollin'
Keep Rollin’ geeft spelenderwijs inzicht in je werkdag en laat zien wanneer en hoe je spel als professionele tool kan inzetten om te ontstressen.
2019 - 2020
voorZIEdementie
Informatie over zorgtechnologie voor in huis.
2023 - 2024
Her Inner Eren
Een designproject dat de invloed van nostalgie op ons welzijn onderzoekt en stimuleert.
2022 - 2023
Verbinding Verbroken
Hoe kan het dat we in de meest verbonden samenleving ooit, ook het meest eenzaam zijn geworden? En hoe sociaal is social media nu eigenlijk écht?
2022 - 2023
SPUR
Dit service concept neemt klanten van ontwerpbureau Koek mee in hun proces op basis van analoge en digitale kaartjes. Met als doel om ze een delightful ervaring te geven.
2019 - 2020
Het Proeflab
Een eerste stap naar gezondere voeding voor ouder en kind.
2022 - 2023
Emissieloze bouwplaats
Elektrische graafmachines leiden de weg naar de emissieloze bouwplaats. Waarbij de bedrijfseigenaren worden geactiveerd, geïnformeerd en ontzorgd.
2022 - 2023
Lieve Liefdes Telefoon & Kaarten
Het gesprek starten over relaties en relatieproblemen.
2022 - 2023
PLAYCE TOUR
Ontdek de omgeving & verdien lokale beloningen.
2023 - 2024
Dus.. wat nu?
Het gebeurt nog te vaak dat mensen in het diepe worden gegooid zodra ze hun diagnose krijgen. Ze weten niet wat hen te wachten staat, moeten veel zelf uitzoeken en hebben geen idee waar ze terecht kunnen. Dit wil ik voorkomen met de diagnose box.
2022 - 2023
De Brabantse Ideeënbus
Hoe kan de provincie Noord-Brabant in gesprek gaan met haar burgers?
2022 - 2023
TandenPlakken
"Alles begint met een blije mond"
2022 - 2023
Faketastic
Een interactieve workshopkit voor kinderen van 8-12 jaar op de BSO over fake news
2023 - 2024
Tobacco & Co
Jij bent een marketingleider van een tabaksbedrijf. Het doel is om zoveel mogelijk omzet te verdienen door marketingtechnieken van de e-sigaret toe te passen.
2023 - 2024
Ben jij ervoor gemaakt?
Doe de check en kom erachter!
2023 - 2024
ARCANE
Een creatieve publiciteitsstunt om meer bekendheid te genereren
2023 - 2024
Mnemoni
Van Abstracte Inspiratie naar Concrete Actie
2022 - 2023
De route naar het KLIJFlab
Twee multimediale Customer Journeys om interne adviseurs te betrekken bij het KLIJFlab en onderwijsprofessionals te interesseren voor een bezoek aan KLIJFlab.
2022 - 2023
BiteSized
Maakt leren over toegankelijk ontwerp behapbaar.
2022 - 2023
Mylez Brand Design
Een merkidentiteit die de gebruiker de USP's van de producten van Mylez laat ervaren.
2022 - 2023
Geurpalet
Het ondersteunen van de dagelijkse routine van mensen met dementie
2023 - 2024
Faketastic
Een interactieve workshopkit voor kinderen van 8-12 jaar op de BSO over fake news
2023 - 2024
Let's Grow CLSR
De werkwijze en identiteit van CLSR op een interactieve manier overbrengen tijdens vergaderingen
2023 - 2024
MOVEMNT - RACE STREAM SHARE
Het livestream & sharing platform waar kartliefhebbers samenkomen om elkaar te inspireren, motiveren & uitdagen!
2022 - 2023
Digitaal duurzaam ontwerpen
Ontwerpers in opleiding laten leren over digitaal duurzaam ontwerpen, zodat ze het later zelf kunnen toepassen.
2022 - 2023
Een chatbot voor Learning Experience Designers
Een onboarding chatbot die beginners in Learning Experience Design begeleidt en ondersteunt bij het begrijpen van LXD en het bieden van relevante informatie en resources.
2022 - 2023
Kans & GO
Een bordspel waarin je je verplaatst in personages met verschillende beperkingen en door minigames meer kennis en begrip krijgt voor mensen met een beperking.
2022 - 2023
ZO KAN HET OOK
Een kijk in iemands leven, kost maar even.
2022 - 2023
Home Edition
Fysieke kaarten met AR en een ondersteunende app motiveren thuiswerkers tot korte, effectieve krachttraining.
2023 - 2024
Vertrouwd Huis, Vertrouwd Thuis
Energierijke antwoorden, daar kun je mee thuiskomen.
2022 - 2023
TANNING
App die jongeren (op een veilige manier) ondersteunt bij het zonnen, om hun zongedrag te verbeteren.
2023 - 2024
COLORSAFE+
Jongeren lijken de gevolgen van een verbrande huid te negeren met een kans op huidkanker in de toekomst. Wat als een van kleur veranderende zonnebrandcrème verplicht wordt ingesteld? Hoe zijn de reacties hierop? Hoe ziet deze wereld eruit en wat zijn de gevolgen?
2023 - 2024
Garment Genesis
Transparante proces van een collectie, voor de retailers.
2024 - 2025
Mening Moment
Enquêtes zijn altijd vervelend om te ontvangen. Wat als er een andere, leukere manier was om toch antwoorden te krijgen, namelijk via een gezellige, interactieve methode?
2023 - 2024
WATERBOTS©
Een speculatieve, interactieve short film die zich afspeelt in 2030. Een fictionele toekomst waarin het waterverbruik van AI-Modellen direct moet worden gecompenseerd door gebruikers.
2023 - 2024
The Rainbow History Archive
Een initiatief voor meer LHBTQIA+ geschiedenis in de lessen op de middelbare school
2023 - 2024
Brainstorm
Brainstorm is een innovatief bordspel dat jonge ontwerpers helpt om AI-tools te ontdekken en te gebruiken in hun creatieve proces.
2023 - 2024
Vertel 's
Leer jezelf en elkaar beter kennen
2023 - 2024
Hoe Gaat Het?
Het stimuleren van jongeren om gesprekken te hebben over wat er in hun hoofd omgaat.
2022 - 2023
De achtbaan van het BPLG
Samenwerking tussen burgers, agrariërs en ambtenaren op het gebied van natuur, water, klimaat en landbouw...
2022 - 2023
Rezign Creator Box
Een ervaring ontwerpen waarbij je het duurzame fineer op een creatieve manier leert kennen.
2021 - 2022
Rezign Brand Design
Een merkervaring ontwerpen rondom een fineer materiaal dat gemaakt is van textielafval.
2021 - 2022
KLIJFapp | Use it or lose it
Hoe laten we de KLIJFdag beter beklijven bij de deelnemers?
2022 - 2023
De gedachtegang
Hoe stimuleer je dialoog tijdens het documentaire festival: Beholders?
2023 - 2024
Tafeltje voor Iedereen
Hoe betrek je het publiek, binnen musea, door middel van engagement en participatie, actief bij een moeilijk maatschappelijk probleem?
2021 - 2022
Toevallig in de buurtwinkel
Een mobiele pop-up store om ambtenaren uit hun ivoren toren te lokken
2021 - 2022
Studiemotivatie
Het creëren van een solidariteitsgevoel onder studenten rondom het motivatieprobleem
2021 - 2022
Ontdek de wereld van Kropman
Een media-uiting ontwerpen om technische mbo en hbo studenten te werven voor Kropman Installatietechniek waarbij je de gerealiseerde projecten kunt bekijken.
2021 - 2022
SamenLoop met Will-E
Een social game die verbinding binnen de community van BredaWandelt versterkt
2021 - 2022
Ontdek de wereld van Kropman
Hoe ziet een concept eruit dat technische studenten motiveert om te gaan solliciteren bij Kropman Installatietechniek?
2021 - 2022
Wanneer het eb is
Een verhaal over blind opstellen tegenover mentaal welzijn. Het is eb geworden en alles wat ooit verdekt lag, is zichtbaar.
2021 - 2022
[WHAT] WOULD YOU CHANGE?
Een confronterend conversation piece dat op een verfrissende en participerende wijze bewustwording creëert over seksisme en discriminatie van vrouwen.
2021 - 2022
End-to-End Experience
Ieder klantenbezoek wordt een experience
2021 - 2022
lefaT pO teH geL
loohcs po gardeg dnedjihcsrevosnerg ni deibeg ezjirg teh nav diehnepo revo engapmac eD
2022 - 2023
Slow Mode
Het Emmausklooster als rust- en ontspanningsplek waar jongeren even kunnen ontsnappen aan de drukte van het dagelijks leven.
2020 - 2021
Ontzorgen over de hele linie!
Het totaalpakket aan diensten van de SeSa Groep gericht op de safety en security branche op een makkelijkere en opvallender manier presenteren aan bedrijven.
2020 - 2021
Matching Card Game
Ontdek de wereld van zorgtechnologie en leer waar en hoe je het kunt toepassen met het uitdagende matching card game koffer!
2022 - 2023
Alles Op Tafel
Buurtbewoners en gemeenteambtenaren dichter bij elkaar brengen door middel van speels data verzamelen.
2021 - 2022
Dopamijn
Even scrollen is oke, maar laat het niet je hele dag verknallen!
2021 - 2022
De Seks Truck
Een laagdrempelige vorm van seksuele voorlichting waarin leerlingen van elkaar leren.
2021 - 2022
Narrative Introspection Games
Een vorm van serious gaming voor iedere persoonlijkheid
2020 - 2021
'Binnen 1 dag'
Een one-day-experience campagne voor middelbare scholieren om meer bewustwording en herkenbaarheid te creëren voor 'de loverboy' anno 2021.
2020 - 2021
Feed on plastic
''Feed on plastic'' is een ontwerpervaring over het onderwerp microplastic voor vrouwen van 20 t/m 35 jaar
2020 - 2021
Van A naar B met MDT
Hoe zorgen wij ervoor dat jongeren bekend worden met de Maatschappelijke Diensttijd? Humanitas Utrecht wil meer jongeren bereiken om zo iets voor zichzelf als voor een ander te doen in de maatschappij.
2020 - 2021
Pak de Macht: In de Nacht
Help gen z met overbodig online zijn.
2020 - 2021
Groepsdruk: een sleutel tot Jeugdcriminaliteit?
Iris Nass
2022 - 2023
Het Depri-spel
Een spel wat gebruikers laat inleven in hoe het is om met een depressie om te gaan.
2021 - 2022
Dopamijn
Bewustwording onder jongeren van 'breindood' scrollen op TikTok en Instagram
2021 - 2022
Dielemma
Dielemma is een kaartspelletje die graag het vraagstuk over genderidentiteit bespreekbaar wilt maken onder jongeren.
2020 - 2021
Chatbox
Een spel om mensen meer bewust te maken van het leven in het hier en nu, in plaats van de digitale wereld.
2022 - 2023
Kom Aan Boord
Een onboarding experience voor nieuwe klanten bij het bedrijf Vindkracht13.
2022 - 2023
Green Light District
Een nieuwe norm zetten om seksueel wangedrag tegen te gaan.
2022 - 2023
CLUB COMMON
Een uiting van de gevoelens en emoties die vrouwen ervaren als ze slachtoffer zijn van seksueel grensoverschrijdend gedrag.
2022 - 2023
Mnemonic
The toolkit for athletes to become more conscious about what inspires them, by using scent as a medium.
2022 - 2023
Laat het niet je laatste appje zijn
Hoe kan ik het gedrag van bestuurders tussen de 18 en 24 jaar beïnvloeden, zodat zij minder geneigd zijn hun telefoon te gebruiken achter het stuur? Met deze vraag heb ik mij de afgelopen maanden bezig gehouden.
2021 - 2022
Een draagbaar Oscar
Een toolkoffer om het Hotel Oscar dat in 2024 wordt gebouwd al te gaan ontwikkelen.
2021 - 2022
INWARD
De impact van social media op jongeren (11 - 18) met een negatief zelfbeeld.
2020 - 2021
Slow Mode
Het Emmausklooster als rust- en ontspanningsplek voor jongeren die even willen ontsnappen aan de drukte van het dagelijks leven.
2020 - 2021
Detectaal
Een verbeterd, preventief anti-pestprogramma tegen cyberpesten voor de doelgroep 9 - 12 jaar.
2020 - 2021
De Verborgen Reis
Puzzelroute over de Tweede Wereldoorlog in het Schutterspark in Brunssum
2020 - 2021
De verborgen reis
Puzzelroute over de Tweede Wereldoorlog in het Schutterspark in Brunssum.
2020 - 2021
Dit Is De Druppel
Ik heb een spel voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar ontwikkeld, om menstruatie bespreekbaar te maken.
2020 - 2021
Babbels in Beeld maar dan anders
De visuele notulen van Babbels in Beeld in een nieuwe vorm.
2019 - 2020
CHYPHER - Be your own self
Wat als een kunstmatige intelligentie in staat is om nauwkeurig te bepalen wie we zijn en onze lichamelijke verschijning kan aanpassen op basis van een zelfbeeldanalyse?
2018 - 2019
Campagne voor FCK
Met de inzet van de door mij ontwikkelde campagne zal de naamsbekendheid en de verkoop van het merk FCK groeien. FCK is een merk voor mannen die op een stijvolle manier in het dagelijks leven willen laten zien dat ze van voetbal houden.
2019 - 2020
artify 🧬
Creëer een visualisatie van je top-5 meest beluisterde Spotify nummers!
2019 - 2020